PENGUMUMAN (20/3/12)

20 Mar

Saya ucapkan terima kasih kepada semua yang telah melakukan tugas-tugasan yang berikut:

TUGASAN 1: MENULIS REFLEKSI TENTANG LAGU TRADISIONAL KEGEMARAN KAMU
Saya telah memberi komen tentang refleksi awak, jadi harap baca dan maklum ya! Ada beberapa lagi refleksi yang diberikan lewat dan belum dapatkan balasan komen daripada saya, harap nantikannya.

TUGASAN 2: MENULIS PANTUN NASIHAT
Saya masih lagi menunggukan pantun-pantun awak, hanya 16 pelajar sahaja yang memberikan pantun-pantun mereka setakat ini.

Nota: Untuk mencari komen awak, gunakan CTRL+F (atau CMD+F untuk pengguna Mac) dan taipkan nama awak, supaya awak tidak perlu skroll lama sangat ke bawah untuk mencarinya.

Saya telah membuat kiriman yang terbaru, iaitu mengenai Sesi Bengkel Kedua, di mana awak boleh melihat gambar-gambar yang dipetik pada hari itu. Awak boleh skroll ke bawah atau klik di sini untuk membacanya!

Pada Sesi Bengkel Ketiga (hari Rabu ini), saya akan memberi suatu kuiz di mana sesiapa yang dapat jawab dengan betul akan mendapat cenderahati. Saya harap awak semua dapat bersiap sedia untuk menjawab soalan-soalan saya. Kuiz secara lisan ini adalah mengenai lima rentak asas muzik tradisional Melayu: mengenalpasti rentak daripada lagu, membunyikan rentak dengan menggunakan anggota badan, dan mengenalpasti lagu (tajuk dan rentaknya) dan tidak lupa juga mengenai pantun: struktur pantun.

Esok kita akan mempelajari cara-cara untuk menggubah lagu kita sendiri. Kita akan gabungkan melodi yang direka dengan pantun-pantun awak yang telah saya pilih dan sunting. Kalau berjalan lancar, esok juga awak akan dapat menyaksikan alat-alat muzik rebana dan accordion dimainkan secara langsung. Pastinya seronok!

Saya tidak sabar untuk bertemu dengan awak semua esok!😀

Satu Respons to “PENGUMUMAN (20/3/12)”

  1. Hidayah 31 Mac 2012 pada 6:43 pm #

    cikgu, mana videonya?

Tinggalkan Jawapan

